loading...

به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

بازدید : 33

 

 پمپ های اسپری غلیظ پاش چیست؟

پمپ غلیظ پاش یکی از پر مصرف ترین محصولات در صنعت آرایشی و بهداشتی است. این اسپری ها با دهانه های مختلف معمولا برای بسته بندی مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، لوسیون ها، کرم ها، شامپو و ... مورد استفاده قرار میگیرد. پمپ غلیظ پاش را بطور معمول برای صابون مایع تولید و ساخته میشود و نیاز ما را برطرف میکند و بهداشت و آسانی در استفاده را به ما هدیه میدهد. خرید عمده پمپ اسپری غلیظ پاش  از تولید کننده های مختلفی و برندهای معتبر ، امکان پذیر است. اسپری غلیظ پاش در انواع مختلف از اشکال ، رنگ ها، سبک ها در بازار تولید و عرضه میشوند و هر شخص میتواند با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود آن را انتخاب کند.پمپ اسپری های غلیظ پاش اختراعی هستند که صابون مایع را با استفاده از عملکرد مکانیکی ذخیره میکنند.در اسپری های غلیظ پاش به طور معمول یک پمپ و بطری برای ذخیره صابون یا محصولات دیگر استفاده میشود و البته این پمپ به نازلی متصل است که بر روی دهانه بطری نصب شده است.پمپ غلیظ پاش که به طور عمده برای صابون مایع استفاده می‌شود ساخته شده است تا کمی از نیاز شما را برطرف کند و بهداشت و سهولت در استفاده را به شما عزیزان هدیه دهد. پمپ اسپری‌های توزیع‌کننده صابون اختراعی هستند که صابون مایع را با استفاده از عملکرد مکانیکی ذخیره و توزیع می‌کند. در اسپری‌های غلیظ پاش معمولاً از یک پمپ و بطری برای ذخیره صابون و یا سایر محصولات استفاده می‌شود البته این پمپ به نازلی متصل است که بر روی دهانه بطری نصب گردیده.

  پمپ های اسپری غلیظ پاش چیست؟

رقیق پاش ها چه کاربرد های در زندگی روزمره شما دارند

شاید شنیدن اسم این محصول برای شما جالب و عجیب باشد. اما بدون شک همه ما در محل ها مختلف حتی در منزل خود رقیق پاش  را مشاهده کرده ایم. همچنین همیشه پس ازاستفاده از این محصول از آن و کارایی فوق العاده ای که دارد راضی بوده ایم. برای بررسی کاربردهای اسپری های والف، مختصری درباره آن ها می گوییم. رقیق پاش ها، در واقع همان پخش کننده های وماد مایع هستند. کار اسپری مواد مایع مثل: آب، عطر، ادکلن، الکل، مواد شوینده و … را انجام خواهند داد. البته ناگفته نماند که مواد شوینده غلیظ است. به همین دلیل توسط غلیظ پاش ها قابل استفاده خواهد بود.برای آشنایی هرچه بیشتر با کاربرد های این محصول جذاب بیاید کمی بی اندیشیم در چه محل هایی استفاده از رقیق پاش ها را مشاهده کرده اید؟ تا به پاسخ این سوال به خوبی فکر می کنید چند نمونه از آن ها را در ادامه برای شما عزیزان لیست خواهیم کرد.

  پمپ های اسپری غلیظ پاش چیست؟

انواع پمپ غلیظ پاش

تولید پمپ اسپری های غلیظ پاش و به طور کل پمپ های اسپری با توجه به زاویه پاشش آنها، درب و اندازه لوله نی صورت می گیرد. ساختار داخلی پمپ های رقیق پاش از جنس مواد استیل می باشد. پمپ اسپری های غلیظ پاش در سایز های مختلف 18، 20، 24 و 28 موجود می باشد. پمپ اسپری های غلیظ پاش بر اساس زاویه پاشش، سایز دهانه، رنگ و طول نی آنها تقسیم بندی می شوند. نسبت به اندازه دهانه پمپ های غلیظ پاش در مصارف مختلف دارویی، بهداشتی و آرایشی تقسیم بندی می شوند. نوع زاویه پاشش نیز بسیار مهم می باشد که می تواند پمپ اسپری ها در انواع مختلف تقسیم بندی کند. معمولا رنگ پمپ اسپری ها با رنگ محتویات اسپری مطابقت دارد. با توجه به مقدار محصول درون اسپری اندازه لوله نی پمپ اسپری ها نیز متفاوت می باشد.

  پمپ های اسپری غلیظ پاش چیست؟

اسپری رقیق پاش چگونه کار می کند؟

پمپ بدون هوا یک بسته بدون هوا ، مانند اسپری رقیق پاش و بطری منطبق ، از یک پیستون در پایه استفاده می کند. این یک دیسک پلاستیکی کوچک است که محصولات مراقبت از پوست یا سایر محصولات آرایشی را به سمت نازل توزیع کننده در بالا سوق می دهد. هنگامی که محرک فشار داده می شود و محصول داخل ظرف توزیع می شود ، این یک خلا کوچک در محفظه ایجاد می کند. برای تنظیم این تغییر فشار ، پیستون به سمت بالا حرکت می کند. به همین دلیل است که یک سوراخ هوای کوچک در پایه وجود دارد که اجازه می دهد هوا از طریق پایین جایگزین منطقه توزیع شده شود. یکی از مزایای بدون هوا این است که به دلیل وجود این پیستون ، محصول تا زمان توزیع در معرض هوا قرار نمی گیرد. این اغلب بدان معنی است که فرمول مراقبت از پوست ، مواد آرایشی یا برنزه کننده شما می تواند از نیاز به مواد نگهدارنده جلوگیری کند. یکی دیگر از مزایای ظروف بدون هوا واقعی این است که هیچ لوله فرو رفتگی لازم نیست.

  پمپ های اسپری غلیظ پاش چیست؟

نکات مهم برای خرید اسپری رقیق پاش

یکی از اساسی ترین مواردی که در هنگام خرید انواع اسپری رقیق پاش یا هر نوع پمپ اسپری دیگری باید مد نظر قرار گیرد، سایز دهانه اسپری بوده که باید نسبت به بطری که قرار است روی آن نصب شود متناسب و هم اندازه باشد. در غیر این صورت اسپری بر روی بطری به درستی قرار نخواهد گرفت و آب بند نشده و در نتیجه، کاربرد مورد نظر را نخواهد داشت.

جنس بدنه اسپری رقیق پاش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که برای هر نوع کاربرد مد نظر میتوان از انواع بدنه پلاستیکی یا فلزی استفاده نمود. بطور معمول بیشتر در بسته بندی ظروف شیشه ای عطر از پمپ اسپری های فلزی یا آلومینیومی استفاده می شود و برای سایر کاربرد ها مثل بطری محلول های ضد عفونی کننده، آب یا خوشبو کننده ها از جنس پلاستیکی استفاده خواهد شد.

همچنین امروزه برخی از تولیدکنندگان پمپ اسپری های رقیق پاش، تولید محصولاتی بدون فنر را در دستور کار خود قرارداده اند.

 https://penzu.com/p/71852545 

مهدی کلاته دوشنبه 09 آبان 1401 زمان : 11:50 نظرات (0)
بازدید : 25

گرانول پلی اتیلن چیست؟

به نوع گرانول، اصطلاحا گرانول pe نیز می گویند. با بررسی تاریخی کلمه پلیمر متوجه خواهید شد این کلمه ریشه ای یونانی دارد و اولین فرد شیمیدانی که از این واژه استفاده کرده است فردی به نام رنالد بوده است. این افاق در 1835 میلادی رخ می دهد و این در حالی است که یک سال قبل تز از آن مواد پلیمری برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته اند.

اکنون چیزی بیش از 100 سال از ابتدایی ترین تولیدات پلاستیک صنعتی می گذرد. با این حال در دهه های اخیر، محبوبیت این محصولات رشد بسیاری داشته است. و همین موضوع موجب تنوع بسیار زیاد انواع پلیمر ها در بازار شده است. اکنون چیزی بیش از 60 نوع پلیمر در بازار های جهانی معامله می شوند.

گرانول پلی اتیلن چه کاربرد هایی دارد؟

علاوه بر استفاده هایی که این محصول در تولید کیسه، دبه، قاشق های یکبار مصرف، بطری های پلاستیکی و … دارد، در تولیدات لوازم تحریر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به همان ویژگی گرما نرم بودن این ماده که درابندی مقاله به ان اشاره کردیمف محصولات تولید شده با استفاده از این ماده پس از پایان دوره استفاده بازیافت شده و به راحتی به چرخه استفاده بر می گردند. در تولید لوازم تحریر نیز معمولا از همین پلی اتیلن های بازیافتی استفاده می شود.

و همین موضوع قیمت لوازم تحریر های تولید شده از این ماده را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. همین ویزگی بازیافتی بودن این ماده باعث استفاده از آن در بسیاری از عرصه های دیگر نیز شده است و بالا رفتن قیمت مواد اولیه در چند دهه اخیر نیز یکی از دلایل روی آوردن تولید کنندگان به استفاده از موداد اولیه بازیافتی مانند پلی اتیلن بوده است. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها بازگشت چنین موادی به چرخه تولید برای محیط زییست نیز بسیار مفید خواهد بود.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در تولید گرانول پلی اتیلن مورد توجه قرار بگیرد، استحکام و مقاومت این ماده است. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که در صورت استفاده از مواد بی کیفیت و غیر مقاوم کل فرآیند تولید دچار مشکل خواهد شد.

یکی دیگر از کاربرد های پلی اتیلن مربوط به صنعت برق است. گرانول های پی اتیلن در این صنعت برای تولید روکش های پلاستیکی برای کابل های برق که ضخامت بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. و در نهایت می توانیم به صندلی های پلاستیکی، تانکر های آب پلاستیکی، جدول های پلاستییکی اشاره کنیم که همگی با گرانول پلی اتیلن تولید می شوند. م چنین این نوع گرانول در تولید ماده های پی وی سی مانند کابیت و کمد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی می توانیم مهم ترین کاربرد های گرانول پلی اتیلن را در موارد زیر خلاصه کنیم:

کاربرد در صنایع بسته‌بندی کالا ( انواع پالت بسته بندی، پلاستیک ها، نوار های تسمه بسته بندی، بست های جعبه های بسته بندی، سبد های پلاستیکی و … )

کاربرد در صنعت خودرو ( باک بنزین خودروها، برخی از اتصالات خودرو، برخی از قطعات داخلی اتاقک خودرو )

کاربرد در صنعت لوازم خانگی و منزل ( تولید انواع بطری، تولید ظروف آشپزخانه، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، اسباب بازی کودکان و … )

کاربرد در صنعت برق و مخابرات ( تولید محافظ کابل، روکش کابل برق و مخابرات)

کاربرد در صنعت آب و فاضلاب، نفت و مواد شیمیایی ( تولید لوله پلی اتیلن آبرسانی و انتقال فاضلاب، تولید مخان پلی اتیلن نگهداری مواد شیمیایی، تولید انواع سپتیک تانک، ساخت لوله های انتقال دهنده مواد شیمیایی و … ) کاربرد در صنعت  پزشکی و دارویی ( تولید مخازن پلی اتیلن برای نگهداری داروها و مواد بهداشتی، انواع لوازم پر مصرف پلاستیک در حوزه پزشکی و سلامت ) کاربرد در صنعت عایق و پوشش ( تولید فیلم های پلی اتیلن به عنوان عایق رطوبت در گلخانه ها، تولید فیلم پلی اتیلن در بسته بندی مواد غذایی، تولید عایق های ساختمانی)

 گرانول پلی اتیلن چیست؟

مزایای گرانول پلی اتیلن

مقاومت بالا در برابر ضربه

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

قیمت ارزان

به راحتی اکسید نمی شود و پایداری بالایی دارد.

 

معایب استفاده از گرانول

تنها عیب گرانول پلی اتیلن این است به دلیل نیروی بین مولکولی کمی که دارد، دارای دمای ذوب نسبتا پایینی است. و در دمای بالای ۲۷۰ درجه سانتی گراد و همچنین تحت اشعه uv اکسید شده و تخریب می شود.

خرید گرانول پلی اتیلن

با توجه به گستردگی گریدهای گرانول پلی اتیلن، انتخاب یک گرید مناسب برای تولید محصولات پلاستیکی می‌تواند دشوار باشد و در برخی موارد منجر به سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود. با توجه به هدف، نوع محصول تولیدی و کاربردهای آن، می‌توان از گریدهای مختلف این گرانول استفاده کرد. اگر در انتخاب گرانول PE مدنظر خود دچار مشکل شده‌اید، می‌تواند با کارشناسان شمس جاوید تماس بگیرید تا شما را در انتخاب گزینه مناسب راهنمایی کنند. همچنین برای خرید گرانول و اطلاع از قیمت هفتگی گرانول می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

https://davamplast.com/blog/what-is-polyethylene-granules

مهدی کلاته شنبه 02 مهر 1401 زمان : 15:12 نظرات (0)
بازدید : 65

گرانول چیست؟

برای فعالان حوضه ی صنعت پلاستیک واژه ی گرانول بسیار نام آشنا می باشد. اما در حقیقت گرانول شکلی از مواد پلیمری است که این مواد به عنوان ماده اولیه در تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند. بر خلاف باورهای غلطی که تصور میکنند گرانول نوعی ماده ی پلیمیری است!

برای تولید محصولات پلاستیکی گرانول لازم است؟

خرید گرانول اساسی ترین مرحله برای تولید به موقع یک محصول پلاستیکی است. گرانول ها که بصورت دانه دانه هستند در حقیقت برای تولید مواد پلاستیکی می بایست از گرانول ها استفاده شود. اگر بخواهیم که تولید مواد پلاستیکی را توضیح دهیم پس از ذوب گرانول ها محصول پلاستیکی به دو روش تزریقی، بادی و دورانی تولید می شود. حال هرچه از گرانول بیشتری استفاده شود محصول سنگین تر و ضخیم تر خواهد شد. که تماما در این باره در ادامه ی مقاله خواهیم پرداخت.

چرا گرانول های محبوب تولید کنندگان پلاستیک هستند؟

همانطور که در پاسخ به سوال گرانول چیست؟ گفته شد، گرانول شکلی از ماده ی اولیه ی پلاستیک است که آماده ی استفاده در کارخانجات تولید کننده مواد پلاستیکی هستند. اما این شکل گرانول که بصورت دانه ای هستند، چه ویژگی ممتازی نسبت به پودرها دارند؟ پودرها به راحتی قابل پخش شدن در هوا بودند و سبب آلودگی هوا در محیط کارخانه می شدند، هدر رفت و هزینه ی تمام شده محصول را بیشتر می کردند. اما تمامی این مشکلات در گرانول ها مرتفع شده و علاوه بر اینکه سیستم ها و تجهیزات شکل دهی پلاستیک با گرانول ها سازگاری بهتری دارند، دیگر تولیدکننده ها هم تمایلی به استفاده از حالت پودری ندارند.

چرا گرانول سازی اهمیت دارد؟

همه میدانیم که دفع زباله ها و تبدیل آنها به یک محصول کاربردی دغدغه ی بشر از دیرین تا الان بوده. بر همین اساس بازیافت ضایعات پلاستیک و تبدیل آنها به گرانول هایی که قابلیت استفاده ی مجدد در صنعت و تولید محصولات پلاستیکی از نکات بسیار با اهیمت گرانول ها می باشد. و چیزی که امروزه به وفور و با ارزشی کم یافت می باشد ضایعات پلاستیکی و لاستیک ها هستند.
1- به حفظ محیط زیست کمک می کنند
2- ایجاد ارزش افزوده ی بالا
3- کمک به زیبا سازی شهری
و...

مواردی که گرانول استفاده می شود :

1- در تولید و ساخت کف پوش ها
2- سوخت اصلی کوره ها
3- آسفالت و بتن
4- جایگزین رنگ
5- ماده اصلی لاستیک سازی
6- استفاده در صنعت برق
7- در و پنجره سازی (پروفیل ها)
8- داکت برق
9- کابینت و کمد
10- و از همه مهمتر و پرکاربردتر تولید پلاستیک
تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی که لزومی برای استفاده از پلاستیک های دست اول که تهیه آنها مستلزم صرف هزینه بالایی است، وجود ندارد.

تقسیم بندی گرانول :

1- تقسیم بندی گرانول براساس ترکیب سازنده ی آنها یا پایه ی پلیمری آنها است.

1-1- گرانول پلی اتیلن
1-2- گرانوی پلی پروپیلن
1-3- گرانول پلی کربنات

2- تقسیم بندی گرانول براساس قالب گیری و تولید محصول

2-1- قالب گیری تزریقی
2-2- قالب گیری بادی
2-3- قالب گیری دورانی

3- تقسیم بندی گرانول براساس نو و یا بازیافتی

گرانول پلی اتیلن

ساختار مولکولی گرانول پلی اتیلن بگونه ای است که با تغییر در طرز قرار گیری شاخه های پلیمری انواع مختلفی از گرید های پلی اتیلن بصورت چهار نوع: سبک، متوسط، سنگین و با وزن مولکولی بسیار سنگین تشکیل می شود. با توجه به روش های تولیدی که در بالا به آن اشاره شد، تقسیم بندی گرانول پلی اتیلن بصورت زیر می باشد :
• گرانول سبک تزریقی
• گرانول سنگین تزریقی
• گرانول سنگین بادی
• گرانول پلی اتیلن سبک خطی

گرانول پلی پروپیلن

گرانول پلی پروپیلن یا گرانول پ پ ( گرانول pp  ) گفته می شوند. دارای ساختاری توپی بوده. گرانول پلی اتیلن دومین ترموپلاستیک پرمصرف است، به دو دسته ی هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم می شوند.
• هموپلیمر یا پ.پ نساجی، از پلیمریزاسیون مونومر پروپیلن به تنهایی تولید می شود.         
• کوپلیمر یا پ.پ شیمیایی، از پلیمریزاسیون پروپیلن به همراه کومونومر اتیلن تولید می شود.

گرانول پلی کربنات

گرانول پلی کربنات نوعی از پلیمرهای شفاف است که بدلیل همین ویژگی خاص همچون شفافیت و انتقال نور که دارد، در ساخت وسایل خاص و البته مختلف استفاده می شود.
این کاربری های خاص می تواند محصولات تولید شده به کمک پلی کربنات را ارزشمندتر و البته گرانتر نماید. محصولاتی همچون: چراغ خودروها، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، محصولات مصرفی و… استفاده می شود. اما یکی از نقاط ضعف این گرانول : شکنندگی و عدم مقاومت در برابر ترک خوردگی است.

خط تولید گرانول :

تولید گرانول به دو روش انجام می گردد :

روش اول: تولید گرانول بصورت رشته ای :

 پس از فرایند ذوب مواد پلاستیکی در دستگاه اکسترودر، بصورت فشاری که وارد می شود مواد مذاب از صافی های فلزی بشکل رشته هایی خارج شده و پس از عبور استخر آب، سریعا سرد و در نهایت به کمک دستگاه آسیاب تکه تکه شده و در بخش پایانی خشک می شوند. در ایران تولید گرانول به این روش به دلیل آسانتر بودن و ارزانتر بودن تجهیزات و دستگاه ها در تولید و تهیه آن بیشتر هم استفاده می شوند.
این روش ساده بوده اما گرانولهای تولید شده با آن شباهتی به گرانول‌های مواد اولیه نو ندارد و دارای گوشه‌های تیز و خرده های پلاستیک هست.

روش دوم: خطوط تولید گرانول خشک

در این روش پلاستیک‌های خرد شده پس از ذوب شدن در اکسترودر و عبور از صافی از سوراخهای ریزی خارج می شود و به همان شکل مذاب بوسیله ی تیغه ای که با سرعت زیاد برش می خورد و همزمان بوسیله ی یک مکنده مکیده شده و با عبور از مسیرهای لوله ای سرد و خشک می شود. سپس با ورود به مخزن بزرگتری دچار افت فشار شده و بر اثر این افت فشار گرانول‌ها که سنگین ترند به پایین مخزن سقوط کرده و هوا از بالای آن خارج می شود.

تفاوت بین گرانول نو و بازیافتی

از عوامل مهم و تعیین کننده ی در قیمت گرانول و کیفیت گرانول، مواد پتروشیمی اولیه ای است که گرانول با آن تولید می گردد. که به دو طریق مواد پتروشیمی نو و یا مواد بازیافتی تولید می شوند.
با اینکه هرچه مواد بازیافتی، در مرحله ی جمع آوری و تفکیک مواد بازیافتی به درستی و با رعایت اصول از یکدیگر جدا شوند، این مساله بسیار واضح و مبرهن است که قیمت روز گرانول نو و همچنین کیفیت گرانول ساخته شده از مواد اولیه غیر قابل قیاس با گرانول بازیافتی نخواهد بود.

عواملی که بر کیفیت گرانول موثر هستند؟

1- کیفیت مواد

که عموما به دو دسته نو و بازیافتی تقسیم می شوند

2- دستگاه گرانول ساز

3-  خط تولید گرانول

نیروهای انسانی از جمله عواملی هستند که در این بخش تاثیر مستقیم بر کیفیت گرانول می گذارند.

4- رنگ گرانول

هرچه گرانول بی رنگ تر، کیفیت آن بیشتر

مهدی کلاته چهارشنبه 02 شهریور 1401 زمان : 10:17 نظرات (0)
درباره ما
Profile Pic
در وب سایت من "الیماه" شما خوانندگان عزیز میتوانید مطالب جدید و بروز علمی و بروز را مطالعه نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 387
  • بازدید سال : 3,280
  • بازدید کلی : 8,858

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد